ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort ankara escort
תזונה וספורט - האם באמת יש קשר? - TLVBlog
תזונה וספורט - האם באמת יש קשר?

תזונה וספורט – האם באמת יש קשר?

קיים קשר חזק ומהותי בין תזונה וספורט. חשוב לאכול מזון בריא תמיד אך במיוחד כשעוסקים בספורט באופן קבוע ונמרץ. המסגרת החשובה היא קביעת שעות מוגדרות של הארוחות בהתאם להתנהלות היום יומית של כל אדם כך שיוכל לאכול בהפסקה בעבודה וכו', דגש על הרכבי המזון ולכמות המזון שצורכים בכל אחת מהארוחות.

קשר בין תזונה וספורט 

לעיסוק בספורט יש יתרונות רבים ומי שמתמיד בכך זוכה לשיפור מהותי בנושאים רבים בחייו כמו הפחתה בכאבי הראש, הפחתה ברמת העייפות, איזון של רמות הסוכר ויצירת מצב רוח טוב ותחושה של חיוניות. 

לכל אחד מהעוסקים באחד ממגוון ענפי הספורט יש כמה מטרות המניעות אותו קדימה. חלקם מעוניינים להוריד את רקמת השומן, מקצתם מעוניינים בהפחתה במשקלם ורבים אחרים נהנים מאד מהעיסוק בספורט, דבר העושה עבורם הבדל בחיים, עונג רב ועבורם מדובר בדרך חיים.

האכילה הנכונה כוללת ערכים קלוריים, רכיבים תזונתיים המתאימים לסוג הפעילות הספציפי כשהקו המנחה הוא הפחתה משמעותית במאכלים הכוללים סוכר ועשירים בשומן. היצמדות להנחיות תוביל לכך שהספורטאי יאבד בדרך כלל ממשקלו ומסת השריר שלו תיבנה לאורך הזמן.

הנחיות לתזונה נכונה 

הדרך הנכונה היא ארוחה גדולה כשלש שעות טרם האימון הגופני, הכוללת סיבים תזונתיים, חלבון פחמימות ומעט שומן. בתום האימון יש לאכול שוב ארוחה דשנה המורכבת מאוכל בריא כמו לדוגמה ביצה, גבינה לסנה, ירקות, טונה, פסטה, טחינה אורז, שמן זית ועוד.

הערכים התזונתיים המופיעים על אריזות המזון השונות באופן מפורט מסייעים לספורטאים בבחירת המוצרים המתאימים והבריאים הנכונים עבורם לכל אחת מהארוחות במהלך היום. 

מי שעובר תהליך התחלתי של אימון גופני, בונה בעזרת המאמן או יועץ תזונה את סוגי המזון שמומלצים עבורו, מתי יש לאכול כל אחד מהמוצרים הללו, באילו כמויות, מהן צורות הבישול המומלצות לכל סוג של מזון ועוד.

התוכנית המפורטת והבנויה כהלכה של התזונאי היא זו שעושה סדר בדברים ולכן רבים מהספורטאים לוקחים נושא זה ברצינות רבה ואוכלים בדיוק על פי ההנחיות כדי להגיע לתוצאות הרצויות.

כתוב/כתבי תגובה