אופני כושר

היתרונות של אופני כושר

אופני כושר
כולנו יודעים שרכיבה על אופניים נחשבת כפעילות כושר בריאה מאוד. ברכיבה על האופניים מתבצעים תרגילים על קבוצות השרירים השונות, נשרפים קלוריות ומתבצעת פעילות אירובית שהיא מעולה בכל אימון. אך מה לעשות שלא תמיד מתאפשר לכל אחד לצאת לפעילות ספורט על האופניים, אם זה בגלל מזג האוויר או מחוסר פנאי. לצורך כך הומצא הפתרון של אופני כושר, הם מהווים דרך אידאלית לביצוע תרגילי כושר, מתחת למזגן, בכל זמן ובכל שעה שזה מתאפשר.

מה מרוויחים באמצעות תרגול באופני כושר?

פעילות על אופני הכושר משלבת אימון כוח יחד עם פעילות אירובית, ומעניקה מקסימום של פעילות במינימום של השקעה כספית. הפעילות על אופני הכושר מתאימה מאוד גם למתאמנים מתחילים שרמת הכושר שלהם נמוכה, וכמובן שהיא מתאימה גם למתאמנים ותיקים שהם בעלי רמת כושר גבוהה.

באופני כושר, התנועה של הרגליים היא סיבובית, ולכן נמנעת הפגיעה בברכיים, להבדיל מהליכה או ריצה.

הלחץ על גלגל התנופה :

אופני הכושר נחלקות לשני סוגים, לאופניים שיש להם רצועת לחץ ולאופניים המגנטיים. באופניים שבהם יש את רצועת לחץ, הלחץ שמופעל על גלגל התנופה, נוצר על ידי הידוק הרצועה שכרוכה סביבו, ואילו באופני המגנט – הלחץ שעל הרצועה מופעל באמצעות קירוב המגנטים לגלגל התנופה.

אופני המגנט הינם בדרך כלל יקרים יותר, ויש לאופניים אלו יתרונות רבים, כי העבודה עם האופניים שהם בעלי בסיס מגנטי הינה רצופה וחלקה יותר.

אופני כושר מכניות מול אופני כושר חשמליות:

בשוק ישנן אופניים חשמליות שמאפשרות לקבוע את מסלולי הנסיעה, עם תכניות ברמות כושר שונות. באופן כזה, הרכיבה על המכשיר מגוונת ולא חדגונית ומשעממת, כאשר היא משלבת דרגות קושי ברמות משתנות. כמובן  שאופני הכושר החשמליות יקרות פי כמה.

באופני כושר מכניות גם קיימת האפשרות לשנות את דרגות הקושי לאורך הנסיעה אך בצורה ידנית.

לא כל כך משנה במה תבחרו, העיקר שלא תשכחו להתאמן בהם בעקביות, כי לא מספיק לקנות את אופני הכושר, יש צורך לשמור על זמן אימון קבוע ובכך תמלאו את המשבצת של שעת האימון היומית.

כתוב/כתבי תגובה