תבלינים ובריאות: חמישה תבלינים שיגנו עליכם משפעת החורף

החורף כבר כאן ומלבד הרוחות החזקות שהוא מביא עמו, הגשמים והלבלוב של הצמחייה מסביב -הוא מביא גם שלל מחלות חורף שאחת מהמחלות הנפוצות ביותר וגם המעיקות ביותר, היא השפעת.

מחלת השפעת הנפוצה בחודשי החורף היא כזאת שבדרך כלל מלווה בצינון, שיעול, חום, חולשה וצמרמורות. שפעת היא מחלה שיכולה 'להפיל למשכב' גם את האנשים החזקים ביותר, ולכן חשוב לדעת כיצד להתגונן מפניה.

אם אתם רוצים להגן על גופכם מפני שפעת,  חשוב לדעת שתבלינים מסוימים יכולים להגן עליכם מפני שפעת ואף לסייע להתאושש ממנה תוך חיזוק המערכת החיסונית.

חשוב מאוד שהתבלינים שתשתמשו בהם יהיו תבלינים טהורים שלא מעורבבים עם חומרים נוספים. תבליני טהורים אתם יכולים למצוא ב – תבליני אביבי.

אז בכל הנוגע לתבלינים ובריאות – אלה חמשת התבלינים שכל מי שרוצה להימנע משפעת צריך להכיר ולצרוך:  

קינמון – קינמון הוא תבלין טעים שיש להשתמש בו במשורה וזאת משום שטעמו עלול להשתלט על טעמם של תבשילים ומאפים. עם זאת בימי החורף מומלץ להשתמש יותר בקינמון וזאת משום שקינמון הינו בעל סגולות רפואית שיכולות להגן עליכם מפני שפעת. שילוב של קינמון במרקים, תבשילי חורף ומאפים, יסייע לכם גם ליהנות ממאכלים עם פחות סוכר וזאת בשל טעמו המתקתק של הקינמון, תוך שקינמון מעולה להעלאת הטמפרטורה בגוף, הוא מגן על הגוף מהצטננות, ויכול לסייע במקרים של צמרמורות.

הל –  הל הוא תבלין שמקורו בהודו והוא נחשב תבלין יקר יחסית ולכן הוא פחות נפוץ בארץ. עם זאת ההל שידוע כצמח מרפא יעיל בעיקר ברפואה ההודית, והוא בעל סגולות רפואיות רבות תוך שהוא מסייע לרפא מחלות חורף כמו שפעת, והצטננות. הל מעולה גם לטיפול בדלקות חניכיים, כאבי בטן ועוד.

הל הוא תבלין המשמש להגנה מפני שפעת וזאת משום שהוא מכיל שלל ויטמינים ביניהם: סידן, אבץ, ברזל, נתרן, מגנזיום ועוד. בנוסף להל חלבונים שהופכים אותו לצמח מחזק, מגן ויעיל. את ההל ניתן לצרוך בתוך תבשילי חורף וגם בחליטות תה חמימות.

ציפורן – ציפורן הוא תבלין שנחשב יעיל גם להגנה מפני מחלות חורף וגם כצמח שמונע הקאות, בחילה ושלשולים והוא מסייע להחלמה משפעת. ציפורן הינו תבלין אשר מתאים גם למצבים של קושי להירדם בשל מחלות וכאבים והוא תבלין מחטא ואנטי פטרייתי. את הציפורן ניתן להוסיף למרק, אך כדאי ומומלץ לצרוך אותו בחליטת תה מסוג צ'אי.

פלפל שחור – פלפל שחור הנמצא כמעט בכל מטבח בארץ, הוא כזה שיכול להפוך ליעיל במיוחד במצבים של שפעת. פלפל שחור בעולה כנוגד חמצון, הוא מסייע בכאבי בטן, ומעולה להגנה על המערכת החיסונים. בנוסף הפלפל השחור מסייע למניעת מחלות לב, והוא מפחית את כמויות הסוכר בדם.

ג'ינג'ר –ג'ינג'ר  הוא שורש שממנו שהופך לתבליך בחיתוך או בריסוק, והוא נחשב לתבלין מחמם וכזה הממריץ את הדם. ג'ינג'ר מעולה גם כנוגד ליחה (שמופיעה בעיקר בעת שפעת)  והוא מחזק את המערכת החיסונית. את הג'ינג'ר ניתן לשלב במגוון מאכלים כמו במאכלים בסגנון אסייתי או הודי, והוא מעולה גם בחליטות תה. כדי להפיק את המקסימום מן התבלין מומלץ ללעוס חתיכה קטנה של ג'ינג'ר בכל יום.

לסיכום, תבלינים הם מרכיב חשוב לבריאות שלנו ולא רק הם. שילוב של אגוזים בחיי היום יום יכולים לסייע גם הם לחיזוק המערכת החיסונים ולשמירה על גופנו משפעת החורף.

כדאי לקרוא: למה חשוב לשלב אגוזים בתזונה שלנו

כתוב/כתבי תגובה