אבקות חלבון: בריא או מזיק?

בין המתאמנים בחדרי הכושר והספורטאים תמצאו כאלו שצורכים באופן קבוע אבקות חלבון לצד אחרים שמתנגדים נחרצות לכל שימוש באבקות חלבון ושאר תוספי תזונה לספורטאים. על מנת להחליט האם אבקות חלבון מתאימות לכם כדאי להבין תחילה מהן וכיצד מייצרים אותן. אבקות חלבון הן תוסף תזונה שכולל ריכוז גבוה של חלבון שמופק ממי גבינה או חלבון סויה. מוצרים על בסיס אבקת מי גבינה הם הנפוצים ביותר בקרב ספורטאים בכל רחבי העולם. אבקות על בסיס חלבון סויה משמשות בעיקר ספורטאים שמקפידים על תזונה טבעונית.

 

האם אבקות חלבון מזיקות?

חלבון מי גבינה הוא הרכיב העיקרי באבקות החלבון החלביות. זהו חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה שנספג בגוף בצורה הטובה ביותר. אבקות חלבון הן לא אבקות פלא ואין בכוחן לנפח שרירים או לשנות את מבנה הגוף. האבקות בסך הכול מספקות כמות גדולה של חלבונים כך שאתם פטורים מאכילת כמויות גדולות של ביצים, בשר ומוצרי חלב. היחס בין החלבונים לבין הפחמימות נמוך, ולכן, אתם מקבלים כמות גדולה של חלבונים תוך צריכה כמות מינימלית של קלוריות.

חשוב להדגיש שאבקות חלבון אינן מהוות תחליף לתזונה בריאה ומאוזנת. מוצרי החלבון אינם כוללים סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרליים ושומנים בריאים שהגוף זקוק להם. יש להקפיד על צריכה מתונה של אבקות חלבון לצד תפריט מאוזן. לא ניתן להתבסס על האבקה בלבד כמקור חלבון לגוף. תנו עדיפות למוצרים איכותיים מתוצרת של מותגים מובילים בתחום. שימו דגש על הרכיבים, על כמות החלבון ועל סוגו.

 

מתי כדאי לצרוך אבקת חלבון?

  1. אימון בדרגת קושי גבוהה שמחייב צריכת חלבונים רבים
  2. שגרה עמוסה שאינה מאפשרת הקדשת תשומת לב מרבית להכנת אוכל
  3. בררנות באוכל
  4. צורך בכמות גדולה של חלבונים

כתוב/כתבי תגובה