איך תזונה נכונה תתרום לגופנו

איך תזונה נכונה תתרום לגופנו

איך תזונה נכונה תתרום לגופנו

כולנו כבר יודעים שתזונה נכונה משפיעה על האופן שבו אנחנו מרגישים ונראים. אנחנו החלטנו לעשות עבורכם קצת סדר במידע הזה. בתאבון!

עלייה ברמת האנרגיה

מי לא מכיר את תחושת הכובד שנלווית לארוחה דשנה מדי, או את העייפות שמגיעה אחרי ארוחה שומנית של מזון מהיר? אם אתם רוצים לחוש יותר אנרגטיים, החליפו את המאכלים האלה באלטרנטיבות ממריצות יותר, בטטה למשל. הבטטה היא פחמימה מורכבת המכילה ויטמין C ובטא קרוטן – שניהם עובדים קשה כדי להמריץ אתכם להמשך היום. אם אתם זקוקים לחטיף קטן וממריץ, קחו איתכם בתיק שקית שקדים, אשר הודות לשילוב הוויטמינים והמינרלים שבהם יספקו לכם אנרגיה זמינה ומתמשכת.

שמירה על משקל תקין

יותר ויותר מחקרים מצביעים על הסכנות הנובעות ממשקל עודף. מחוסר נוחות ותחושת כובד, דרך עומס יתר על השלד, הלב ושאר האיברים הפנימיים ועד להצטברות מסוכנת של שומנים על דפנות כלי הדם, עודף משקל הוא מצב שרצוי להימנע ממנו ככל האפשר. הקפדה על תפריט מאוזן של תזונה נכונה לפי פירמידת המזון היומית המומלצת, תסייע לכולנו לשמור על משקל תקין, להיראות ולהרגיש טוב יותר.

מניעת מחלות

אחד הציטוטים המפורסמים המיוחסים לרמב"ם הוא, "עשה מזונותיך תרופותיך ולא תרופותיך מזונותיך", ובעברית קלה יותר – הקדימו תרופה למכה. הקפידו לאכול מאכלים המונעים מחלות, במקום להתמודד עם המחלות הללו אחרי שכבר הופיעו. אורח החיים המודרני שכולל צריכה של מזונות מעובדים וחוסר בפעילות גופנית, הצמיח מחלות כמו סוכרת, פרקינסון, אלצהיימר, יתר לחץ דם, שבץ מוחי ואף סוגי סרטן מסוימים. נוסף על ההמלצה הגורפת לעסוק בפעילות גופנית, זה הזמן להיפרד לשלום מהמזון המתועש העתיר סוכר ושומן טרנס, לצמצם את צריכת בשר הבקר, ולאמץ לעצמכם את התפריט המכונה "ים תיכוני", תפריט עשיר בדגים, קטניות, שמן זית, טחינה, ירקות, פירות ואגוזים, והבונוס – כמה כוסות של יין אדום במשך השבוע.

שיפור במראה החיצוני

אם כל היתרונות הבריאותיים שמנינו עד עכשיו לא הספיקו כדי לשכנע אתכם, הנה עוד בשורה משמחת – שמירה על תזונה נכונה תתרום לשיפור המראה החיצוני שלכם בהרבה אופנים. אם אתם סובלים משיער דליל כתוצאה מנשירה, התרופה עבורכם נמצאת על המדפים בסופר הקרוב. גזר וירקות ופירות כתומים נוספים יעניקו לגופכם בטא קרוטן אשר יזין את עור הקרקפת. צריכה של ברוקולי וירקות עליים תעניק לשיערכם מראה מלא ובריא, הודות לברזל שבהם. רוצים עור בריא ורענן למראה? – התחילו לצרוך אבוקדו. הפרי הנהדר הזה עתיר ויטמין E והוא מזין את עורכם ומגן עליו מפני פגעי השמש.

כתוב/כתבי תגובה