המשמעות האמתית של ארוחת הבוקר

המשמעות האמתית של ארוחת הבוקר מאת מומחי הרבלייף

למרות שקיימים מחקרים רבים המעידים על חשיבותה של ארוחת הבוקר, קיימים מחקרים אחרים מהזמן האחרון המעלים סימן שאלה על חשיבותה הרבה ועל החובה לאכול בבוקר בכלל. אז מהי חשיבותה האמתית של ארוחה הבוקר, והאם היא חשובה בכלל? קבלו תשובה הגיונית להפליא מטעם המומחים של הרבלייף.

המשמעות האמתית של ארוחת הבוקר

דברו איתי במחקרים: מה הצלחנו לגלות עד כה בנוגע לארוחה הבוקר?

ככלל, מחקרים שונים שנעשו במקומות שונים בעולם גילו שאכילת ארוחת בוקר מתקשרת ליכולות קוגניטיביות אופטימאליות, לירידה בהשמנה, לתפקוד טוב של הזיכרון, למידה רבה יחסית של רוגע במהלך היום וליכולת יצירתית רבה יותר. חשוב לציין, כי מחקרים בסגנון זה נעשו על אוכלוסיות מגוונות, לרבות: ילדים בגילאי בית הספר, מבוגרים, עובדים מסוגים שונים ועוד, כך שהתמונה הרחבה שעולה מהם מעידה על חשיבותה הרבה של ארוחת הבוקר.

אולם, נעשו כאמור מחקרים נוספים בשנים האחרונות, שיכולים להעיד על תמונה מעט שונה: ראשית, מחקרים מעידים כי רמת המטאבוליזם בגוף לא קשור בהכרח לקיומה או קיומה של ארוחת הבוקר ובמילים פשוטות: ארוחת הבוקר היא לא המשפיעה העיקרית על קצב חילוף החומרים. בנוסף, נמצא כי אנשים רבים בוחרים לאכול בבוקר מאכלים שמנים יחסית שלאורך זמן, רק העלו את הסיכון לפגיעה בבריאות. שלישית, קיימות תיאוריות שונות המעידות על יתרונו של הצום לבריאות האדם. תיאוריות אלו משתנות בהתאם לגישה, אולם הן קוראות תיגר על התפיסה שעל פיה הגוף חייב לקלוט מזון לאחר צום הלילה הממושך וכי למזון זה השפעה מכרעת על הבריאות.

אז מה אפשר להבין עד כה מהממצאים השונים?

לדעת מומחי הרבלייף, ניתן להסיק כמה מסקנות עיקריות מכלל המחקרים הללו ושקלול תוצאותיהם:

  • ראשית, שאלת החשיבות הבריאותית של ארוחת הבוקר נוגעת גם לאורח החיים המערבי המאפיין את רובנו: גם אם נצא מנקודת הנחה שניתן להישאר בריאים ללא ארוחת הבוקר, עדיין נשאלת השאלה – האם יש לנו את היכולת לשמור על תזונה מאוזנת במהלך היום גם ללא ארוחת הבוקר? או שבלי הארוחה הזו, סביר להניח ש"נחיה" על נשנושים עד סוף יום העבודה\הלימודים.
  • ברור שארוחת בוקר רווית פחמימות ושומן איננה אופטימאלית: ארוחה בריאה באופן כללי, צריכה לכלול מרכיבים תזונתיים מגוונים, כמו ויטמינים, סיבים, חלבונים, ברזל ועוד. ארוחה שאין בה תועלת בריאותית ממשית לא יכולה לשמש כארוחת בוקר מזינה.
  • ובכל זאת, אין תחליף לייעוץ תזונתי אישי: המדע יודע היום שנתונים כמו גנטיקה, גיל ואף תרבות אכילה רבת שנים משפיעה רבות על כמויות וסוג האוכל המומלץ לכל אדם ואדם. לכן, בהחלט ייתכן מצב בו לאדם ספציפי לא יתאים לאכול ארוחת בוקר גדולה, בעוד שלאחר כן. לכן, מומלץ לכל אדם לגשת לייעוץ תזונתי אישי אשר ייקח בחשבון את נתוניו האישיים ויעניק לו המלצות ספציפיות, בהתחשב בנתונים האינדיבידואליים.

כתוב/כתבי תגובה