מדיטציית מיינדפולנס

איך תתרגלו מדיטציית מיינדפולנס בעצמכם

ג’ון קבט זין, אבי המיינדפולנס המודרני מגדיר מיינדפולנס באמצעות המשפט: “לשים לב באופן מסוים: מתוך כוונה, בהווה וללא שיפוטיות

מיינדפולנס או בתרגומה החופשי לעברית הינה קשיבות, בקרו באתר
https://mindfulness4u.co.il למידע בהרחבה.

המשמעות הפרקטית שלה הינה לשים לב לעצמנו ולאופן בו אנו תופסים סיטואציות.

אפשר לתרגל מיינדפולנס בכל רגע ורגע בחיים לאחר שלומדים את הכלים הבסיסיים.

 קודם כל למדו לשים לב לכל סיטואציה בחיים

תשומת לב היא מרכיב משמעותי בכל פעולה איכותית. אומן מצטיין הוא אומן ששם לב לכל הפרטים, ומקדיש את כל כולו לכך. מהנדס מעולה הוא מהנדס שרואה גם את התמונה הגדולה וגם את הפרטים- הוא שם לב לבעיות וגם לפתרונות האפשריים, ויודע לבחור ביניהם. כך שתשומת לב היא מרכיב חיוני בהצלחה.

שימו לב לעצמכם ולפעולות שאתם עושים בחיים, שימו לב בכל פעולה שאתם עושים, בכל סיטואציה ובכל שעה ביום וכן בלילה.

בכל סיטואציה בחיים להוריד מעלינו את השיפוטיות

שיפוטיות וביקורת כאלו חונקות כל אפשרות לשינוי. הם עוצרים אותנו מלהתקדם. לכאורה הם מאירים את מה שלא בסדר כדי שנשפר, אך למעשה הנוקשות והנחרצות שיש בהם עוצרת אותנו מללכת קדימה ובאמת לעשות שינוי. משפטים כדוגמת: “זה לא בסדר שאני לחוץ עכשיו”, “אני חייב להירגע”, “איך היא עושה לי דבר כזה?” הם משפטים שאינם צריכים להיאמר לפי תורת מדיטציית מיינדפולנס (תוכלו ללמוד לעומק את הנושא בלינק) הורידו את המילים הללו בצירופים האלה מהלקסיקון שלכם.

תשומת לב רכה ומקבלת של עצמכם, באופן עיקבי ומוחלט

במדיטציה מסוג מיינדפולנס אנחנו משתמשים בתשומת לב רכה ומקבלת. תלמדו להשתמש בכלי היעיל הזה ביום יום שלכם ותרגישו בהבדל המשמעותי.

 תשומת לב שרואה את מה שיש עכשיו ומקבלת אותו כפי שהוא. גם את השיפוטים שמגיעים באופן טבעי אנחנו רואים, וגם אותם מקבלים. הרכות והקבלה מאפשרות לנו לראות את הדברים כפי שהם, וגם להרפות מהם. לראות את השיפוטיות שלנו עולה, לקבל אותה כפי שהיא, ואז להרפות ולתת לה לעבור.

למרבה הפלא, דווקא תשומת הלב הרכה והמקבלת מאפשרת לשינויים להתרחש באופן טבעי. השינויים החיובים האלה הם החיים שלכם.

נסו את זה בבית.

כתוב/כתבי תגובה