אופני כושר

איך מתאמנים בצורה בטוחה עם ציוד כושר?

אופני כושר

אנשים רבים התחילו לגלות את ההנאות של קניית ציוד כושר לבית, כאשר אפשר להקים בו בקלות פינת כושר ביתית בלי הרבה מאמץ. הסיבות לעשות זאת רבות ומגוונות, אולם העיקריות שבהן הן חוסר הזמן והאפשרות ללכת למכון כושר ולבזבז זמן עד שמגיעים לשם, הנוחות של האימון בבית, הרצון לעשות זאת בצורה פרטית ומבלי להתחלק עם אנשים רבים בציוד הכושר, הגמישות של האימון כאשר אתם יכולים להתאמן בכל שעה שהיא. יצרנים רבים מציעים לאנשים לרכוש ציוד כושר לבית כאשר זה גם קל יחסית ללמוד כיצד לתפעל את הציוד הזה. כל שנותר לעשות הוא להתאים את עצמכם לציוד ולהתאים תכניות אימון לכם, לצרכים ולאפשרויות שלכם, ולהתחיל לעשות את זה נכון.

אימון נכון מתחיל בבדיקות רפואיות

גם אנשים שאין להם בעיה מיוחדת חייבים לדעת מהו מצבם הבריאותי כאשר הם קונים את הציוד או נרשמים למכון. במכון יש תמיד אנשים שייעצו לכם ויתקנו אתכם, אבל כאשר אתם עושים זאת לבד בבית אתם חייבים לדעת מהו מצבכם ההתחלתי. פריצות דיסק, בעיות שלד ומפרקים, בעיות לחץ דם ולב, בעיות של כפות רגליים וברכיים שזקוקות לתמיכה – כל אלה מחייבים עבודה נכונה עם ציוד כושר ועם תמיכה של נעליים נכונות ואימון ללא מאמץ עודף ומוגזם שעשוי לגרום לנזק בריאותי כלשהו. אם אתם רוצים ללכת על הליכון אבל אתם חייבים לשמור על דופק מסוים אל תסטו ממנו ותנסו להוכיח שאתם גיבורים מדי.

ללמוד לעבוד נכון עם הציוד

יש ציוד אימון כמו משקולות וקטלבלס שחייבים ללמוד כיצד להניף ולהרים אותם אחרת ייגרם נזק בלתי הפיך לעמוד השדרה. הקשתת עמוד השדרה והמותנית והקפדה על תמיכה נכונה בעמוד השדרה בזמן שמניפים למעלה או מרימים את המשקולות הן חיוניות לשם הימנעות מנזק חמור. כמו כן, פגיעה בשרירים עצמם כאשר לא עובדים נכון בכל מקרה כשעובדים עם מכשירים או ציוד כמו גומיות שונות וכדורי אימון. הנטייה לעשות מעל ומעבר למה שהגוף יכול לעשות באותו שלב היא נטייה ברורה ומוכרת של כל מי שחושב שהגזמה ועודף עדיפים מהימנעות.

בניית תכנית אימונים נכונה

לכל אימון חייבות להיות שעות מנוחה, אכילה נכונה ושתייה לפני ואחרי. כדי לעשות את כל זה נכון יש לקבל גם ייעוץ בתחום זה כדי לא להתייבש או למנוע מהגוף חלבונים לבניית השרירים.

כתוב/כתבי תגובה