הקשר בין פלפל ירוק ודיאטה

דיאטה טובה מבוססת על תזונה מאוזנת וחילוף חומרים מהיר. את היתרונות האלה אפשר להשיג בקלות על ידי שילוב פלפל ירוק בתפריט היומי, אז כל מה שנותר לעשות הוא להכיר את התכונות והמאפיינים שלו. הנה המדריך המלא

הפלפל שייך למשפחת הסולניים ולכן הוא מכיל כמויות גבוהות של רכיבים בריאים, נוגדי חמצון וכמובן ויטמינים. לא רבים יודעים את זה, אך כל הפלפלים הם במקור ירוקים והצבע שלהם נוצר במהלך ההבשלה. עם זאת, לצבע יש בכל זאת חשיבות מסוימת כי הפיגמנטים הם אלו שמשפיעים על הטעם ועל הערך התזונתי.

פלפלים מארבעת הצבעים יכולים למנוע חמצון של כולסטרול, בעוד הירוק נמצא על פי מחקרים כבעל יכולת מעט גבוהה יותר במניעת היווצרות חומרים מסרטנים בעת חימום בשר. כמו כן, יש כאלה שלא מדמיינים אף ארוחה בלי פלפל חריף ולמזלם ניתן להשיג אותו לכל אורך עונות השנה. חוץ מזה, הסינים טוענים שהוא טוב לעיכול אז מי אנחנו שנתווכח.

כל מה שמסתתר בתוך הפלפל

מבחינת דיאטה או שמירה על משקל גוף תקין, צריכה יומית של פלפלים בצבעים שונים מומלצת בגלל שהם מכילים כמויות מרשימות של ויטמינים שמהווים נוגדי חמצון. ויטמין E מפחית את הסיכון למחלות לב, ויטמין C שומר על תפקוד תקין של מערכת החיסון וויטמין 6B חיוני לחילוף החומרים של החלבונים.

כל זה אומר שאם כבר יצאתם מהבית כדי לעשות פעילות גופנית ולהוריד במשקל, כדאי שהארוחה שלכם בסוף האימון תכלול פלפל ירוק שבו מעל 23% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמינים. אפשר להוסיף פלפלים לכל סוגי הסלטים, להכין ממרח של פלפלים קלויים עם שמן זית ושום או להשקיע ברוטב לקציצות ולדגים. הכי חשוב לאכול סוגים שונים של פירות וירקות מדי יום ולהציב את הפלפל בראש סדר העדיפויות.

כמה קלוריות יש בפלפל בינוני?

עוד סיבה טובה להכניס פלפל לתפריט הדיאטטי היא כמות קלוריות נמוכה. בפלפל בינוני של 120 גרם יש 31 קלוריות בלבד, לצד נתונים מרשימים כמו 1.2 גרם חלבון, 7 גרם פחמימות ועוד 190 מק"ג בטא קרוטן. לא צריכים להיות מומחים לתזונה כדי להבין שמדובר בשילוב מרשים בין טעם ותועלת בתוך פרי שחייב להיות חלק בלתי נפרד מהמטבח.

מומלץ לאכול את הפלפל כאשר הוא טרי, כי הרכיבים הבריאותיים שלו נפגעים כאשר מחממים אותו. טמפרטורת האחסנה האידיאלית עבור פלפל ירוק היא 10 מעלות, לעומת 7 מעלות לפלפל בצבע צהוב, אדום או כתום. הצבע הירוק כאמור מעיד על כך שהפרי עדיין אינו בשל, אך זה לא אומר שאי אפשר להוסיף אותו לסלט. בנוסף, ניתן להאריך את תקופת האחסנה שלו על ידי אריזה בשקית ניילון עם חירור גדול יחד עם נייר מגבת לספיגת אדי המים.

 

כתוב/כתבי תגובה