ביתן בתערוכה – מה זה אומר בעצם?

אין זה סוד שהעידן הדיגיטאלי פתח בפני העולם העסקי שפע של אפשרויות חדשות לפעולות המיתוג, השיווק והפרסום. ועדיין, גם בימינו אלה, ואולי אף יותר מאשר בעבר, כל חברה שמכבדת את עצמה נדרשת להפגין נוכחות שיווקית גם במרחב העסקי הפיזי כדי להיפגש "פנים מול פנים " עם  שותפים ולקוחות פוטנציאליים.

כך למשל, הצבת ביתן תצוגה בתערוכה עשויה ליצור אפקט שיווקי עצמתי שישפיע על עתיד החברה הן לטווח הקצר (עיבוי מעגל הלקוחות באמצעות איסוף לידים "חמים"), והן לטווח הארוך (החדירה אל התודעה העסקית וחיזוק המותג).

אולם, כדי להצליח ביצירת חשיפה חיובית, אין די בלסמן V  על נוכחות בתערוכה זו או אחרת. התחרות הגלובלית מכריחה את נציגי החברות בתערוכות להתעלות על עצמם ועל מתחריהם, לא רק על ידי הצעת מוצרים או שירותים ייחודיים או איכותיים יותר מאלה של האחרים, אלא גם על ידי מציאת דרכים מעניינות יותר להציג את מרכולתה בפני המבקרים. מבחינה זאת, לאיכות של הביתן, בו מרוכזת כל הפעילות השיווקית של החברה בתערוכה, יש חשיבות עליונה.

כיצד תיצרו ביתן תצוגה שיהפוך "למסמר הערב" בכל תערוכה או כנס?

אם חשבתם שתוכלו להסתפק בדוכן תצוגה סטנדרטי, ללא אפיונים מיוחדים, אל תצפו "לנהירה" של המבקרים: הביתן שלכם ייבלע בין שכניו והמסרים שלכם יגיעו למעט מאוד מבקרים. כדי למנוע שקיעה אנונימית, תהיו יצירתיים, מעניינים ושונים: הוסיפו אלמנטים גרפיים או קונספטואליים ש"מחוץ לקופסה", צרו דימויים ומטאפורות, השתמשו בצבעים חזקים שמשדרים עוצמה ודומיננטיות, הפיקו תאורה עם אפקטים מיוחדים, או במילים אחרות: אל תבנו עוד ביתן. לכו על "מגדלור".

מה צריך לעשות כדי למשוך אל הביתן מבקרים בעלי סיכוי גבוה לאינטראקציה עסקית? השאלה הזאת "מככבת" בכל ישיבת מרקום העוסקת בהכנות לקראת התערוכה. ומהי התשובה? ובכן, אם קהל יעד שלכם "מטורגט" ומוגדר היטב (על פי גיל, מגדר, מקצוע, או כל פרמטר או שילוב של מספר פרמטרים יחד), תוכלו לפנות אליו בשפת המסרים שתגרום לו להרגיש הזדהות ושייכות. במילים אחרות, האופי הוויזואלי והאינפורמטיבי של הביתן צריך להתאים לסגנון, דפוסי התנהגות והמנטליות של קהל היעד הרצוי. כך, הביתן שפונה לקהל "מומחה" צריך להיראות ולשדר מסרים שונים  לחלוטין מביתן  שפונה לקהל "חובבן" אשר אינו מכיר את התחום ונחשף אליו בפעם הראשונה.

ביתן תצוגה – מרעיון אל המוצר

השקעתם ברעיון מבריק, בניתם תכנית אדריכלית יוצאת דופן – אולם אין זה עדיין אומר שאפשר להפסיק לדאוג. בסופו של דבר, תהליך ההפקה של הפרויקט הוא זה שיקבע את התוצאה הסופית. נגרות ונפחות, התקנת תשתיות טכניות, חשמל ותאורה, צביעה, ריהוט, דקורציה וההקמה בשטח – כל שלבי הביצוע הלוגיסטיים והטכניים נמצאים באחריות של חברת ביצוע, המתמחה בייצור חללים מסחריים. חשוב לוודא שהפרויקט שלכם הגיע לידיים טובות, הרי רק ביתן ברמת גימור גבוהה, זה שתוכנן נכון ונבנה מחומרי גלם איכותיים, יכול להבטיח את הגשמת החזון והשגת המטרות שלכם בתערוכה.

 

בניה והקמת תערוכות – מידע נוסף

בניה והקמת תערוכה לחברת דיין – מידע נוסף

כתוב/כתבי תגובה