שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי, מהו?

תחום השיווק הדיגיטלי הוא תחום משלים לעולם השיווק המסורתי, שהולך ותופס נתח משמעותי יותר ויותר עם שינוי דפוסי ההתנהלות של הלקוחות והתפתחויות הטכנולוגיות. תחת הכותרת הכללית קיימות התמחויות שונות שביחד מרכיבות את תחום השיווק כפי שהוא קיים היום – תחום הדורש מאמץ מתמשך וקבוע לאורך כל חיי העסק.

שיווק דיגיטלי

אלו נושאים עיקריים כולל תחום השיווק הדיגיטלי?

  • מדיה חברתית – חלק ניכר בשיווק דיגיטלי מתרכז סביב נושא הרשתות החברתיות. רשתות חברתיות כיום מהוות מצע ליצירת קשרים ומערכות יחסים הדדיות עם לקוחות. איך כותבים פוסט לרשת חברתית? איך עונים ללקוח שמתלונן, ותוך כמה זמן? איך יוצרים עניין עבור הלקוחות על מנת שיחזרו לדף? איך מנהלים קמפיין ממומן ברשת חברתית? רשתות חברתיות הן לא רק פייסבוק: טוויטר,  אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין ועוד היד נטויה. כל רשת והניואנסים שלה, ולכל רשת תכנים ודרכי שיווק ייחודיות לה.
  • מנועי חיפוש – סוג נוסף של שיווק דיגיטלי סובב סביב הנושאים הייחודים למנועי חיפוש בכלל, וגוגל בפרט: קידום אורגני (SEO), קידום ממומן (SEM), שימוש בפלטפורמות פרסום מודעות וניתוח מילות מפתח (Google Ads), וניתוח ומעקב אחר ביצועים (Google Analytics)
  • נראות באמצעות תוכן – בעולם מקוון נראות ניתן להשיג באמצעות יצירת רשת תוכן. יצירת שיתופי פעולה לפרסום תכנים, עבודה עם פלטפורמות לשיווק תכנים ממומנים (לדוגמה טאבולה או אאוטבריין), פיתוח נוכחות דיגיטלית בפורומים ובלוגיים מקצועיים, יחסי ציבור דיגיטליים וכיצד מתמודדים עם פרסום שלילי.
  • בניית אתרים ודפי נחיתה – על מנת ליצור דפי ניחתה ואתרים המקדמים שיווק דיגיטלי אפקטיבי יש להכיר את הכללים הרלוונטיים: איך מניעים לפעולה? אילו תגיות להגדיר בקוד האתר? למה חשוב להקפיד על מבנה נכון של קישור או על טקסט חלופי לתמונה? איך יוצרים אתר שימושי ונח לגולש עם זמינות גבוהה, כזה שיקבל גם בפן הטכני ניקוד גבוה על ידי מנועי החיפוש?
  • ניוזלטרס – דילוור באמצעות הדואל או הטלפון נחשב כלי מיושן בעולם השיווק הדיגיטאלי אך הוא עדיין אחד הכלים היעילים הקיימים בתחום. איך יוצרים ניוזלטר אפקטיבי? מהו חוק הספאם ואיך מתמודדים איתו? מה הכלים השימושיים הקיימים בנושא?
  • ניתוח, מעקב ובקרה  – כיצד מנתחים קמפיינים שיווקיים? איך מייצרים שיפור מתמשך לאורך זמן? האם קהל היעד שהוגדר ממוקד דיו? האם יחס ההמרה טוב מסיק או שניתן לשפרו? מתי כדאי לשלוח את הניוזלטר?

האם שיווק דיגיטלי הוא מאמץ חד פעמי?

בניגוד לקמפיין פרסומי קלאסי הדורש ריכוז מאמצים חד פעמי שלאחריו אפשר לנוח לזמן מה, שיווק דיגיטלי הוא תחום הדורש התעסקות מתמשכת: בתחום יצירת תכנים חדשים, מיקוד המשפך השיווקי, הפיכת קהל לקוחות פוטנציאלי ללקוחות בפועל, חיזוק הקשרים עם לקוחות קיימים וכמובן מעקב ובקרה על תכנים וקמפיינים שהועלו. מדובר בעולם רחב הדורש התמקצעות בעולמות תוכן רבים, שיטות כלים ופלטפורמות שונות. בחלקם התוצאות מגיעות באופן מהיר אך בכולם ללא מאמץ מתמשך גם התוצאות שהושגו במהרה ידעכו.

כתוב/כתבי תגובה