המלצות תזונתיות לבאדי-בילדרים

המלצות תזונתיות לבאדי-בילדרים: מספירת קלוריות ועד קינואה

אם אתם חולמים לעסוק בפיתוח הגוף, באנגליתBodybuilders -, אז אתם בטח כבר יודעים שאתם תהיו כפופים למשטר תזונתי קפדני. כי על מנת להפוך לבאדי-בילדר צריך לבצע מספר שינויים בחיים, והצעד הראשון הוא ללא כל צל של ספק – אימוץ תפריט תזונתי נכון ומתאים.

תפריט תזונתי של מפתחי גוף חייב, למשל, לכלול 30% חלבונים מסוגים שונים ו – 40% פחמימות' ולדעת בדיוק אילו מאכלים לאכול במשטר שכזה זה ממש לא פשוט. לכן אם אדם כמוני, מאמן כושר ותיק ומפתח גוף בדימוס, מספר לכם משהו על המשטר התזונתי הרצוי כדאי לכם לפחות לקרוא את ההמלצות.

המלצות תזונתיות לבאדי-בילדרים

  • אני ממליץ למפתחי גוף לפרוס את הארוחות שלהם, ובמקום לאכול 3 ארוחות ביום, לאכול 5 עד 6 ארוחות ביותר. הסיבה לכך היא שכשאוכלים יותר ארוחות ביום האוכל נספג בצורה יעילה יותר והגוף מצליח למקסם את המזון ולהפוך אותו לאנרגיה במהירות רבה יותר ובצורה טובה יותר.
  • לפני שהולכים לאימון הגוף דורש מאתנו חלבונים, שכן אלו מגבירים את האנרגיה. מאוד חשוב להימנע מצריכת פאסט-פוד (צ'יפסים, הבורגרים וכו') או אוכל מעובד. מזונות עתירים בשומן רווי וסוכרים יצרו חוסר איזון ויפגעו בהליך חילוף החומרים בגוף. במקום צ'יפס יש לאכול מזונות בריאים דוגמת קינואה. לקינואה יש ערך תזונתי גבוה מאוד. היא עשירה בחומצות אמינו חיוניות, בסיבים תזונתיים, בברזל, זרחן ומגנזיום. קינואה גם עשירה בחלבונים מלאים ויש לה אינדקס גליקמי נמוך. לכן, קינואה מומלצת מאוד לפני אימונים.
  • סופרים קלוריות. מפתחי גוף צריכים לספור קלוריות בכל ארוחה וארוחה, כאשר כמות הקלוריות הנדרשת לכל מתאמן תלויה במשטר האימונים, משקל מפתח הגוף, גובה מפתח הגוף וכו'. חשוב להבין כי מפתחי גוף אינם צריכים להיות במה שאנחנו קוראים משטר "דיאטה", הם צריכים לסגל אורח חיים תזונתי בריא ולדבוק בו. ואם נחזור לעניין הקינואה אז במנת קינואה בת 50 גרם יש כ-180 קלוריות. נתון שכדאי לזכור כאשר לומדים לחשב קלוריות.
  • מים בששון. באדי-בילדרים חייבים לזכור לשתות מים והרבה. ההמלצה הרווחת היא כ-8 כוסות מים ביום, ומי שמתרכז בפיתוח הקרדיו וסקולרי – צריך לשתות יותר מ-8 כוסות ביום.
  • תשמרו על גיוון. שמירה על גיוון היא הסוד להתמדה. ואני מתכוון כאן לגיוון בסטים של האימונים, כך שכל השרירים שלכם יופעלו בעת כל אימון אך גם גיוון בתפריט התזונתי. אם נמשיך עם דוגמת הקינואה – אז יש עשרות דרכים לבשל ולהנות מקינואה, ממנות ראשונות דרך עיקריות ועד קינוחים מפנקים (לא סתם נאס"א ממליצה לאסטרונאוטים שלה להצטייד בקינואה למסעות בחלל, זה ממש סופר פוד).
  • אל תשכחו גם לנוח. מפתחי גוף רבים נכנסים למשטר אימונים קפדני ושוכחים גם לחיות בין לבין. כל מאמן כושר ידגיש בפניכם עד כמה מנוחה היא חשובה, וכך גם אני. גם הגוף והשרירים צריכים לנוח כי במנוחה השרירים והרקמות מתקנים את עצמם, אבל גם הנפש צריכה לנוח מהמשטר המחמיר והמחויבות הטוטאלית.

 

כבר למי שהולך למכון כושר רק כדי לשמור על הגזרה או לשם שמירה על כושר די קשה לשמור על התפריט התזונתי הנכון, אז עבור מפתח גוף – התפריט התזונתי הוא אתגר גדול יותר ויש חשיבות גדולה עוד יותר למה שמכניסים לגוף.

בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה