עומס בעבודה

חווים עומס בעבודה או בבית? כך תתמודדו נכון!

החיים המודרניים גובים מאתנו מחיר יקר, לעיתים אף יקר מדי.  רובנו "עומדים" בין שעתיים לשלוש בפקקים איומים, נדרשים להספק גבוה ביום העבודה שנמשך לעיתים גם שלוש עשרה וארבע עשרה שעות ביממה. בתקופות של עומס, אנו "מבלים" מול המחשב, הטלפון הנייד או כל מסך אחר שעות מרובות גם כן ושעות הפנאי שלנו מתנקזות בעיקר לסופי השבוע. הבעיה אף מחמירה, כאשר המשפחה נותרת מאחור. אספנו עבורכם מספר עצות כיצד להפיג את העומס והלחץ ולהכניס אווירה יותר רגועה לחיי היומיום שלכם.

עומס בעבודה

שנו את השגרה שלכם ושפרו תוצאות

אחד הקשיים המרכזיים עבור אנשים אשר נמצאים בלחץ, הוא היכולת לצאת מהלחץ המתמיד. הם נדרשים לתת מענה ללקוחותיהם, להספיק להניב תוצרים ועומס העבודה פשוט לא מצליח לפגוש את מסגרת הזמן בו מוגדרת משרה מלאה. יתרה מכך הם חווים שחיקה ברמת הביצועים שלהם, שלצערם הרב, עליהם הם נמדדים בהערכות השונות במקום העבודה שלהם. ככל שהזמן עובר גם אנו נדרשים לריענון וחידוש הכוחות שנשחקו. במסגרת קורס ניהול, ניתנת לכם האפשרות להתבונן על החיים שלכם מנקודת מבט אובייקטיבית. בקורס זה תוכלו לבחון את כל  הפעולות וההרגלים שהופכים את ההתמודדות לבלתי אפשרית, תוכלו למצוא פתרונות יצירתיים בעצמכם, אשר יאפשרו  לכם להגשים את עצמכם הן מבחינה עסקית והן מהבחינה האישית והמשפחתית.

צאו לאוויר הפתוח

בעידן המודרני, כולנו חיים תחת מעטה סגור, ספונים בחדרים בעלי תקרות אקוסטיות, תחת אור הפלורסנט, מסיטים את הווילונות מחומה של השמש ואף מאורה, אשר מסנוור את מסכי המחשב. מאלחשים כל צליל מבחוץ על מנת לקבל מקסימום ריכוז וממהרים לסיים את ארוחת הצהריים, שלעיתים נאכלת אף היא בסמוך לשולחן העבודה או במטבחון צפוף. לצערנו הרב, המציאות הזו, משותפות למאות אלפי עובדים בישראל, שנמצאים בשוק עבודה תובעני. גם כאן כמו בכל זירה אחרת, תפקידכם הוא לדאוג לעצמכם. ניתן לעשות זאת באמצעות פעולה קצרה, אך יעילה להפליא- צאו אל אוויר הפתוח. תוכלו לקחת את ארוחת הצהריים שלכם אתכם למקום בו יש דשא ירוק או אפילו לשבת בצמוד לגזעו של עץ, תוכלו לעלות על גג הבניין ולנשום, ממש לעצור את המחשבות ולנשום. ישנו "טריק" ישן שעובד נהדר עבור נאס"א, גלגלו את הלשון על החך העליון וראו כיצד כל המחשבות שלכם נעלמות. ה"טריק" הזה עובד במיוחד כאשר מעוניינים לקבל רגיעה רגשית וקוגניטיבית. (במיוחד, כשהמחשבות על העבודה מלוות אתכם לכל מקום. )

הזיזו את המפרקים

אם היתה לנו יכולת להתבונן על עצמנו "מבחוץ", היינו רואים שרובנו יושבים בתנוחות מכווצות, מרוכזים עד מאוד מול המסכים שמולנו, מתאמצים להשקיט את ההפרעות מבחוץ, השרירים שלנו תפוסים וכל מה שאנו רוצים זה להתקדם.

דרך נוספת להגיע לרגיעה באמצע יום עבודה שאפילו נלמדת במסגרת קורס מנהלים היא על ידי הנעת המפרקים בכדי לחלץ את השרירים. בכל שעה, פנו 2-3 דקות ובצעו בהם מתיחות. מתחו את הגוף מעלה ומטה ואח"כ מתחו את הגוף לצדדים, ממש כמו שעושים בתוכניות ההתעמלות של הבוקר. חליצת המפרקים ומתיחת השרירים מאפשרת לכם לשבור את השגרה ולשחרר מתח, תרתי משמע. הפסקה זו אף יכולה להביא לקו מחשבה אחר או שונה, אם אתם נדרשים לעבודה יצירתית. חשוב מאוד להפוך את העניין להרגל, שימו לב, שפעילות קצרה זו, תתרום רבות לרמת הפרודוקטיביות שלכם ולא פחות חשוב, לשביעות הרצון שלכם מהעשייה עצמה.

צאו "לטיול"

במציאות היום יומית הלוחצת, קשה מאוד "לעזוב את הכל" ולצאת לטיול, בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאיים, זה פשוט לא מתאפשר. אבל הפסקות מתודיות הן בהחלט אופציה מוצלחת במיוחד. במסגרת קורס מנהלים לומדים טכניקה, שמסייעת רבות לשמירה על רמות ביצוע גבוהות, ומונעת שחיקה. קוראים לה, שיטת הטיול.
שיטה זו בעצם מלמדת אתכם לטייל בזיכרונכם, עדיף לשלב "טיול" זה בסמוך לזמן המתיחות. קחו לכם עוד 2-3 דקות נוספות בהן אתם חוזרים למקום שנהניתם בו, זו יכולה להיות החופשה האחרונה שלכם, ישיבה רגועה במרפסת הביתית בסוף היום לצד כוס יין מרגיעה, או אפילו הרגע בו הילדים שלכם רצים היישר אל זרועותיכם כשאתם שבים הביתה. היזכרו ברגע הזה, התרפקו עליו ותנו לו מקום. שחזרו והרגישו אותו, כך תוכלו לשאוב  ממנו אנרגיה חדשה .

לסיכום, עם מעט תרגול ניתן למצוא איזון רב במסגרת שגרה שוחקת ולוחצת, הימתחו, צאו אל האוויר הפתוח והיזכרו ברגעים הטובים על מנת להיטען מחדש.

כתוב/כתבי תגובה