ארוחת בוקר לילדים

רעיונות לארוחת בוקר לילדים

קשה להיות הורים לילדים בלי לקבל הצפה סדירה של עצות הנוגעות להרגלים ולארוחות של הילדים. יש עצות מסורתיות שמגיעות מהסבתות, אחרות קופצות עלינו כשפותחים את הפייסבוק ואם כל זה לא מספיק מגיעים הילדים המאד פרטיים עם הדעות המאד פרטיות שלהם וכאן מגיע האתגר האמתי: אחרי שכבר הבנו שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום ושממש חשוב לאכול ירקות, פירות, מוצרי חלב, ובכלל – הילד רוצה רק קורנפלקס, עם סוכר ורצוי שוקו. מה עושים?!

ארוחת בוקר לילדים

פלפלים או פטריות ממולאים

יש את הפלפלים הקטנים המתוקים – טינקרבל, הם מגיעים בשלל צבעים, הם שמחים, ואפשר בהחלט לערב את הילדים בהכנה, דבר שמבטיח גם שיתוף פעולה באכילה. מדובר ברעיון פשוט וקל אבל שאינו מתאים למי שקם שתי דקות לפני שצריך לצאת מהבית. אם יש לכם 40 דקות לפני הארוחה – אתם מסודרים. מה צריך?  לוקחים את הפלפלים מוציאים להם את השפיץ (העוקץ) ואת הגרעינים. אם ממש לא בא לכם לעבוד קשה או שהילדים עוזרים – אפשר גם לחתוך לאורך לשתי סירות ולרוקן את הבפנים. אין לכם פלפלים? גם פטריות שמפיניון יעבדו מצוין – פשוט תוציאו להן את הרגל.

תנו לילדים לערבב ביחד בקערה קטנה 2-3 כפות גבינה לבנה, ביצה, פרורי לחם וגבינה צהובה מותכת. התערובת צריכה בסופו של דבר להיות מספיק רכה כדי למלא איתה, ומספיק מוצקה כדי לא ליזול החוצה. מלאו את הפלפלים או הפטריות, שימו בתבנית על נייר אפייה והכניסו לתנור לחצי שעה בחום 170 מעלות (טורבו). 5 דקות הכנה וחצי שעה אפייה. הילדים ילקקו את הידיים ואתם תדעו שהם אכלו גם ירקות וגם מוצרי חלב.

לביבות קישואים או גזר

עוד רעיונות לארוחות בוקר מגניבות, כאלו שגם ילדים יאהבו הן לביבות. ל 8-10 לביבות תזדקקו לקישוא או גזר אחד, מקולף מגורר וסחוט, ביצה, 2 כפות קמח גדושות, חצי כפית אבקת אפיה, מלח ופלפל. את כל אלו מערבבים יחד ומטגנים כף ללביבה מהעיסה במעט שמן חם, על חום בינוני במחבת עם ציפוי נגד הידבקות 2-3 דקות לצד. כדאי לתת ללביבות לנוח כמה דקות לפני ההגשה. כאן, דיברתי על קישואים או גזר ששניהם עובדים היטב אבל אפשר בהחלט להשתמש בכל ירק אחר – תרד, מנגולד, ברוקולי, כרובית, סלק (את שלושת האחרונים כדאי לבשל קודם) – כל מה שצריך זה לקצוץ דק דק, לסחוט ולספר לילדים שהמכשפה באה בלילה וצבעה את הלביבות לצבע הרלוונטי.

לחם מטוגן, בגרסה המלוחה

עוד רעיון מצוין לארוחת בוקר כזו שהילדים יאהבו הוא לחם מטוגן, אבל הפעם בגרסה קצת שונה – לוקחים פרוסות של לחם או חלה, גם באגט עובד מצוין ובעצם – כל לחם שכבר ראה ימים יפים יותר. עכשיו מגיע החלק המתמטי המסובך: לכל שלוש פרוסות לחם קחו ביצה אחת ולכל ביצה הוסיפו קורט וחצי מלח. איך יודעים שיש מספיק מלח? כי כאשר מערבבים את הביצים והמלח, אחרי דקה בערך התערובת נהיית שקופה יותר והופכת למעט נוזלית יותר. יש מי שבשלב הזה מוסיף חלב או שמנת, לדעתי זה מיותר. עכשיו מגיע זמן הטיגון, וגם כאן יש אסכולות שונות. יש מי שאומרים – רק חמאה, יש מי שיגיד רק שמן זית, אני אומרת – שמן בעל טעם ניטרלי. מטגנים עד שמזהיב משני הצדדים ומגישים. אם הילדים ממש אמיצים – שמנת חמוצה מעל תהפוך את הלחם המטוגן למעדן מופלא, אבל גם קוטג' יעשה את העבודה.

רעיונות לארוחת בוקר לילדים הם לא מאד מסובכים אחרי שמבינים את העקרונות: מנות קטנות, שאפשר לארגן יפה והכי חשוב – שיהיה טעים ומזין.

כתוב/כתבי תגובה