טיפול ממוקד

מדיטציה סאבלינמנלית: מה זה אומר ואיך עושים את זה?

המאמר באדיבות https://tatmuda.com

כשאנחנו חושבים על מדיטציה, סביר להניח שהמחשבה הראשונה שלנו היא על ישיבה בשקט, ששום דבר לא מפריע לנו, ואז אנחנו יכולים להתכנס בתוך עצמנו, להתנקות מכל המחשבות והחרדות, להתנקות מכל הדברים שעוברים עלינו, להגיע לסוג של זן, ולהשתחרר. מדובר בעניין מאוד עמוק בו אנחנו מתחברים אל עצמנו ואל הנפש שלנו בצורה הכי עמוקה שיש.

אך ישנם סוגים נוספים של מדיטציה. אחת מהן היא מדיטציה סאבלינמנלית. הרעיון שלה הוא מאוד פשוט ושונה ממדיטציה רגילה. הכוונה כאן לתהליך בו אנחנו שומעים קלטות (או בימינו דיסקים, הקלטות מתוך מחשב או סלולר), עם מסרים חיוביים תוך כדי שברקע מתנגנת מוזיקה שקטה. במקרים רבים אותם מסרים חיוביים מוקלטים בצורה מאוד חלשה ושקטה, כך שאנחנו כמעט ולא שומעים אותם, אך התת מודע שלנו כן קולט אותם.

מדוע אנחנו נשתמש בסוג כזה של מדיטציה ומתי?

צריך לומר, מדובר בשיטה שיכולה להתאים לקהלים שונים במגוון רחב של מצבים. אנשים שמתמודדים עם תהליכים קשים, ספורטאים לפני תחרויות, סטודנטים לפני מבחנים, אנשים שעומדים בפני מבחנים קשים, אנשים שמתמודדים עם תחושת חוסר ביטחון, הרי שהצהרות כאלה יכולות לעזור להם. הן יכולות להיכנס אל תוך התת מודע ולספק אותו, להעניק לו כוח ולשנות את הגישה וקו המחשבה שלהם.

מדיטציות מסוג זה יכולות להיות מאוד אפקטיביות אם עושים אותן באופן קבוע ובצורה נכונה, שזה אומר, להגיע בראש פתוח, מוכנים להיפתח לקו כזה של מחשבה, בצורה שקטה ושלווה. כך אנחנו יכולים להפיק תועלת מההצהרות וכן מהתהליך.

ניתן לבצע את התהליך ביום וכן בלילה. הרבה פעמים אנשים משתמשים בשיטה זו בזמן שהם עובדים, אוכלים, לומדים וכן כשהם ישנים או סתם יושבים בבית. חשוב מאוד להתפנות לכך באופן מוחלט על מנת להיות משוחררים מכל מחשבה ומכל דבר אחר שיכול להטריד את מנוחתנו.

לפני סיום נדגיש, מוטב להשתמש בהצהרות מסוגים שונים, הצהרות מגוונות בשביל שנוכל להפיק כמה שיותר תועלת מהן ולא לחזור שוב ושוב על אותה הצהרה ספציפית.

כתוב/כתבי תגובה