אנטי אוקסידנטים טבעיים

אנטי אוקסידנטים טבעיים

כיום ידוע כמה חומרים נוגדי חמצון משמעותיים עבור שמירה על גוף בריא, ומדהים לראות שלא חסרים מגוון מרכיבים טבעיים אשר מאפשרים ליהנות משלל מרכיבים אנטי אוקסידנטים, וזאת אם על מנת לשמור על מערכת החיסון בריאה ואם על מנת למנוע הליכי הזדקנות ומגוון מחלות. מכאן שלצד שפע של קפסולות ותמהילים מלאכותיים, ניתן למצוא שלל מקורות טבעיים ישר מהטבע, כך שכל שצריך לעשות זה לתת להם ביס ולהתענג על טעמים מוכרים וטעימים, כאשר יש להבחין בין צריכה במצב הטבעי לבין צריכה באופן מרוכז, ולו כי החומר זוקק לכדי אמצעי בליעה נוח ויעיל.

אנטי אוקסידנטים טבעיים

ישר ארוז מהטבע

מבקשים להכיר שורת אנטי אוקסידנטים טבעיים? עברו על הרשימה הבאה:

  • ויטמין E- מצוי במגוון אגוזים, עלים ירוקים וזרעים, מגן על הגוף מפני זיהומי אוויר וקרינה. מאוד אידאלי בתחום האנטי אייג'ינג.
  • תרכובות פוליפנוליות – מצוי בעיקר בשלל פירות וירק ואף בתה ירוק, שוקולד ויין אדום. יעיל עבור הגנה של נזקי חמצון התא.
  • ויטמין C – מצוי בשלל ירקות ופירות, כגון תותים, פירות הדר, גויאבה, ברוקולי וכמובן פלפל אדום. ויטמין זה מגן על הגוף מפני כולסטרול רע, מחלות של מעשנים ואף מונע מחלות לב.
  • סלניום – מצוי במגוון בשרים, דגים וביצים. מחזק בעיקר את מערכת החיסון.
  • ליקופן: מצוי במגוון ירקות אדומים כגון עגבניות ואבטיח. בין היתר מגן מפני מחלות כליות.
  • בטא קרוטן – מצוי במגוון ירקות כתומים, ירוקים ואדומים, דוגמת דלעת, גזר, עגבנייה, נקטרינה, אפרסק ופלפל ירוק.

טבעי אל מול מלאכותי

לאחר שראינו שישנה שורה ארוכה של אנטי אוקסידנטים טבעיים, נציין שתמיד טוב לצרוך את סך המרכיבים באופן טבעי – בסלט, בצלחת, בארוחה וכדומה, אך מי שאינו מצליח לאכול מסודר ומי שאינו אוהב את המרכיבים שצויינו (למרות שהם רבים ומגוונים), טוב לדעת שניתן להשלים את החוסר באמצעות מגוון תוספים אשר שומרים על חיוניות התוסף הטבעי. כמו כן יש להיזהר מצריכה מופרזת של תוסף כזה או אחר, ועל כן יש להיוועץ עם מומחה בטרם נוטלים תוסף כזה או אחר.

כתוב/כתבי תגובה